Gyors szénhidrát, Lassú és gyors felszívódású szénhidrátok – melyiket mikor?

gyors szénhidrát

Vegetáriánus receptek Mi a különbség a lassan felszívódó és a gyorsan felszívódó szénhidrát között?

gyors szénhidrát

Szénhidrát és szénhidrát között óriási a különbség, van, amelyik a barátod, és van, amelyik nem csak a derékbőséged, hanem az egészségednek is az ellensége.

Szénhidrátra szüksége van a testnek, akár fogyókúrázol, akár nem. Ez a test legfőbb energiaforrása.

68 megjegyzés

De nem mindegy, hogy egy szénhidrát milyen gyorsan szívódik fel a szervezetben. Gyors szénhidrát alapján megkülönböztetünk gyors és lassú felszívódásúakat.

gyors szénhidrát

Fontos tudni, mi a különbség köztük, különösen, ha fogyni szeretnél, ha cukorbeteg vagy, vagy ha rendszeresen sportolsz. Ha szeretnél rendszeresen zöld salátákat az étrendedbe illeszteni és fontos, hogy zöldjeid vegyszermentesek és vitamindúsak legyenek, akkor növessz zöldborsó és napraforgó mikrozöldeket az ablakpárkányodon.

Mi a különbség a lassan felszívódó és a gyorsan felszívódó szénhidrát között?

Irány a webshop Mit kell tudni a lassú felszívódású szénhidrátokról? A lassú felszívódású szénhidrátok, ahogy a nevük is gyors szénhidrát, lassan szívódnak fel a szervezetben. Miért van ennek jelentősége? Azért, mert így a vércukorszintet is egyenletesen, lassan emelik, - azaz alacsony a glikémiás indexük, a vércukoremelő képességük — és az inzulinszint sem fog megugrani.

gyors szénhidrát

Mindez nem csupán a cukorbetegségben szenvedőknek fontos, hanem azoknak is, akik az ún. A vércukorszint megugrása a standard diabétesz kezelésére sikeres diétáját is gátolja, hiszen ez vezet a falásrohamok kialakulásához.

  • Fontosnak tartom kiemelni, hogy a gyorsan felszívódó CH-ok illetve ezeket tartalmazó- vagy ebből készült élelmiszerekre, termékekre nem ellenségek egy inzulinrezisztens állapotban, de mindig figyelni kell rájuk, a megfelelő napszakban és étkezésre célszerű ezeket fogyasztani, és a meghatározott mennyiségben ahhoz, hogy a vércukorra gyakorolt hatásuk még elfogadható és kedvező legyen ebben az állapotban.
  • Legfontosabb tudnivalók a szénhidrátok felszívódásáról, nem csak IR-esknek!
  • Mi a különbség a lassan felszívódó és a gyorsan felszívódó szénhidrát között?
  • Lassú és gyors felszívódású szénhidrátok – melyiket mikor?
  • Tudástár diétatitok életmódváltás fogyás fogyás fehérje diétával fogyókúrás recept sikeresdiéta szénhidrátok Biztosan te is hallottál már arról, hogy vannak lassú- és gyors felszívódású szénhidrátok.

Bár a szénhidrátok energiát biztosítanak, csak a lassú felszívódásúak biztosítanak egyenletes energiaszintet, a gyors felszívódásúak csak az elfogyasztásuk után adnak egy energialöketet, később azonban fokozzák a fáradtságot.

Melyek a lassú felszívódású szénhidrátok?

Hírek, legfrissebb információk

A teljes kiőrlésű kenyerek és pékáruk, árpagyöngy, hajdina, quinoa, kuszkusz, köles, zabpehely, barna rizs, teljes kiőrlésű tészták, hüvelyesek, olajos magvak, gyors szénhidrát, zsíros tejtermékek, és a zsíros növényi tejek. Mit kell tudni a gyors felszívódású szénhidrátokról?

  • Szabó Lucia Módosítva:
  • Lassú- és gyors felszívódású szénhidrátok - EatSlimPro Lifestyle
  • Gyors szénhidrát vs. gyors szénhidrát | Dolce Vita Életmód
  • szénhidrátok csoportosítása :: Lamboykft
  • Lassú és gyors felszívódású szénhidrátok — melyiket mikor?

A gyors felszívódású szénhidrátoknak magas a vércukoremelő képessége, fogyasztásuk után gyorsan emelik a vércukorszintet, és az inzulinszintet is megugrasztják. Ezek mind a sikeres fogyás ellenségei.

Miért gyors a tej, és lassú a tejföl?

Melyek a gyors felszívódású szénhidrátok? Fehér liszt és abból készülő pékáruk, tészták, sütik, cukor, méz, szőlőcukor, burgonya, fehér rizs, cukros üdítők, gyümölcslevek, puffasztott gabonafélék, magas cukortartalmú gyümölcsök — banán, szőlő, dinnye - tej, kukoricatermékek.

Ki kell zárni a gyors felszívódású szénhidrátokat az étkezésből?

Ha fogyni szeretnél, mégpedig tartósan, akkor érdemes. Ha az egészséges étkezés a célod, cukorbeteg vagy, vagy éppen a cukorbetegség kialakulását szeretnéd megelőzni, akkor is. Azonban, ha rendszeresen sportolsz, akkor van olyan időpont, amikor beiktathatod a gyors felszívódású szénhidrátokat.

Gyorsan felszívódó szénhidrátok – a gyors, hirtelen energiapótlás eszközei

Ha edzés után fogyasztod ezeket, akkor nem fogsz hízni, hiszen ekkor a szervezet kiürült glikogénraktárait szeretnéd feltölteni. A glikogén nem más, mint testünk fontos tartalék tápanyaga, ami az izmokban és a májban raktározódik.

gyors szénhidrát

Ezeket a raktárakat edzés után mihamarabb érdemes feltölteni. Alapvetően azonban minden napszakban érdemesebb a lassú felszívódású szénhidrátokat részesítened előnyben.

Gyors szénhidrát vs. Hiszen ezekben az alapanyagokban gyors felszívódású szénhidrát található.

A cikk folytatásában : Ezért ne iktasd ki a szénhidrátot teljesen az étrendedből Ha szeretnél rendszeresen zöld salátákat az étrendedbe illeszteni és fontos, hogy zöldjeid vegyszermentesek és vitamindúsak legyenek, akkor növessz zöldborsó és napraforgó mikrozöldeket az ablakpárkányodon.

Fontos információk