Méz és a cukorbetegség

méz és a cukorbetegség

Mi a méz ?

Túró Rudi Méz cukorbetegeknek A méz cukorbetegeknek nem a legideálisabb választás. A természetes méz glikémiás indexe Ez az érték alacsony közötti tartományba esik, így a fogyasztása nem emeli meg annyira a vércukrot, mint a finomított cukor.

méz és a cukorbetegség

De mivel döntő többségében egyszerű, illetve kettős cukrokat tartalmaz, ezért a vércukorszintet így is viszonylag gyorsan megemeli.

A kalória cal az energia mértékegysége, és azt jelenti, hogy 1 kalória 1 g víz hőmérsékletét 1°C-kal emeli meg.

A cukorbetegségről nagyon röviden (ujmedicina, biologika)

A méz gr-ra az alábbiakat tartalmazza: 0,4 g fehérje g szénhidrát 0 g rost A méznek körülbelül 20 százaléka víz, míg a fennmaradó 80 százalék cukrokból, mégpedig főként szőlőcukorból glükóz és gyümölcscukorból fruktóz áll. A méz továbbá tartalmaz még természetes antioxidánsokat, vitaminokat pl. B1, B2, B6 és C-vitamin és ásványi anyagokat kalcium, magnézium, vas, cink, stb.

méz és a cukorbetegség

A finomított cukor A leggyakrabban használt finomított cukrot szacharózt cukorrépából vagy cukornádból nyerik: a felszeletelt növényt áztatják, préselik, tisztítják, majd a szennyeződésektől és szerves anyagoktól mentes cukorszirupot kristályosítják. A hosszadalmas ipari eljárás miatt nem meglepő, hogy a finomított cukorra a legtöbben mesterséges anyagként gondolnak, a méz viszont természetes édesítőként él a köztudatban.

Fontos tudnivalók az orvosi mézről

Mivel a méz és a finomított cukor kalóriatartalma közel azonosnak tekinthető, vagyis egyenlő mértékben hizlalnak, ebből a szempontból nem mondható egészségesebbnek a méz. Méz vese hulladékkezelő létesítmények cukorbetegség cukor Ami azonban a méz javára döntheti el ezt a kérdést, az a glikémiás index: míg a finomított cukor glikémiás indexe 68, addig a mézé többnyire körüli.

A táplálékkal bevitt szénhidrátok a szervezetben glükózzá alakulnak, a glükóz felszívódva pedig megemeli a vércukorszintet. A glikémiás index GI érték egy as skálán számolva azt mutatja meg, hogy a szénhidrátból mennyi idő alatt lesz glükóz.

Az alacsonyabb érték lassú átalakulásra és felszívódásra utal, ami kevésbé emeli meg a vércukorszintet.

méz és a cukorbetegség

Méz cukorbetegeknek Cukorbeteg diétában arra kell törekedni, hogy az étrend összetevői többségében alacsony méz és a cukorbetegség indexűek legyenek, illetve kontroll alatt legyen a bevitt szénhidrát és kalória mennyiség is. Édesítésre javasolt cukorbetegek esetén a mesterséges édesítőszerek használta vagy a természetes eredetű nyírfacukor, eritrit, esetleg stevia alkalmazása.

méz és a cukorbetegség

A méz előnye a cukorhoz képest A méz előnye a cukorhoz képest, hogy több vitamint és ásványi méz és a cukorbetegség tartalmaz, magas az antioxidáns-tartalma, így kis mennyiségben fogyasztva pl. Viszont közel azonos az energiatartalma, mint a cukoré, így nem ajánlott nagy mennyiségben ilyen formában törekedni a vitamin- és ásványi anyag-pótlásra, arra sokkal célszerűbbek a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák.

Alacsonynak számít, ha a GI 55 vagy annál kisebb; közepes, ha 56 és 69 közötti; magas, ha nél nagyobb.

A méz további előnyös tulajdonságai: A benne lévő természetes antioxidánsok flavonoid, C-vitamin az anyagcsere kapcsán és a baktériumok elleni védekezés során keletkező szabad gyököktől védik a szervezetet. A méz, gyors vércukoremelő képessége miatt, szigorú szabályok, és betartott mennyiségi korlátok mellett alkalmazható cukorbetegek esetében.

méz és a cukorbetegség

Méz cukorbetegeknek kapcsolódó cikk:.

Fontos információk